preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dragutina Tadijanovića Vukovar

Login
e-Skole

e-Dnevnik

Energetska obnova



Tražilica
Kalendar
« Siječanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 4. 2016.

Ukupno: 333551
Ovaj mjesec: 3019
Ovaj tjedan: 925
Danas: 11
Drugi dom

Naš YouTube kanal

Sigurni internet

 

PROGRAM PRODUŽENOG BORAVKA:

Mjesto veselja moja je škola,
dom pjesme, plesa, imenica i glagola.
To srce je toplo što kuca čudom,
moja je škola moj drugi dom!

Program produženog boravka u OŠ Dragutina Tadijanovića provodi se u sklopu EU projekta „Drugi dom“ UP.02.1.2.01.0043, te temeljem Zakona o odgoju i obrazovanje u osnovnoj i srednjoj škola ( NN 87/08; 86/09; 92/10; 105/10; 90/11; 5/12;16/12; 86/12; 126/12; 94/13; 152/14; 7/17; 68/18; 98/19.) – članakom 9. i člankom 34 a; Pravilnika organizaciji i provedbi Produženog boravka u osnovnoj škola (NN 62/19.).
Na razvoju programa sudjelovale su voditeljica projekta, Lidija Miletić, prof. i pedagoginja Antonija Suton tijekom prva 2 mjeseca provedbe projekta, odnosno tijekom siječnja i veljače 2020. godine.
U programu će sudjelovati učenici 1. i 2. razreda OŠ Dragutina Tadijanovića (najmanje 50 učenika).


 

CILJEVI PROGRAMA

Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su s općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja)

  1. Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe
  2. Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/doprinijeo dobru u društvu
  3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)


 

Specifični ciljevi:

  • potpun i harmoničan razvoj djeteta
  • važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)
  • fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)
  • izmjena mnogobrojnih pristupa učenju
  • učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje
  • ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje
  • osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju
  • pismenost (jezična i matematička)
  • razvoj osjećaja za hrvatski identiteta
  • razvijnje duhovne dimenzije života
  • europska i globalna dimenzija modernog življenja
  • pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije
  • funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
  • partnerstvo u obrazovanju
  • uloga tehnologije u obrazovanju
  • briga o djeci s posebnim potrebama
  • temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
  • olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
  • uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje

KLJUČNA PODRUČJA RAZVOJA

Harmoničan razvoj tijela i duše: zadovoljavanje potrebe za kretanjem i ustanovljavanjem kulture kretanja; popravljanje koordinacije pokreta, osjećaja za ritam i slušanje; komuniciranje s osnovnim postavkama zdravog načina života; utemeljenje osnovnih navika koje služe svrsi; obogaćivanje emocionalnog života; poboljšanje poznavanja samog sebe i drugih; realistična samoevaluacija; jačanje potreba za interpersonalnim vezama.

Lakoća procesa socijalizacije i komunikacije: utemeljenje intelektualnih, emocionalnih i moralnih osobina ličnosti; upoznavanje i uvježbavanje pravilnog ponašanja; jačanje osjećaja jednakosti u vezama; usvajanje praktičnih znanja povezanih s elementarnim građanskim odgojem i svakodnevnim životnim dužnostima.

Utemeljenje osnova jezične komunikacije: aktivnosti kreativnog, jasnog i logičnog rješavanja problema; otkrivanje, redanje, klasificiranje, generaliziranje, skiciranje, računanje i mjerenje; primjena matematičkih znanja u različitim konceptima; uporaba riječi, brojeva, simbola, grafova, tabela, dijagrama i modela za objašnjenje matematičkih zakonitosti; korištenje prikladnog matematičkog zapisa, matematičke i ostale terminologije vezane uz prirodne znanosti, verbaliziranje– matematički jezik; podupiranje rješenja verbalnom i simboličnom djelatnošću; uporaba informacijsko komunikacijskih tehnologija (ICT); uvježbavanje i razvoj radno-praktično-tehničkih vještina

Kulturno-umjetničko područje razvoja: osposobljavanje za primanje emocionalnih, moralnih i estetskih vrijednosti u literarnim i likovnim radovima, kroz kazališne i kino predstave; čitanje kvalitetne poezije i proze; upoznavanje s klasičnom i prikladnom hrvatskom i stranom literaturom. Pozornost se obraća književnim, povijesnim i umjetničkim stajalištima bliskim uzrastu učenika.

Igre, šport i rekreacija: stalno zadovoljavanje potreba za kretanjem; igre oponašanja, dječje igre iz narodne tradicije, improviziranje igara u samostalnoj režiji, popravljanje koordinacije pokreta, grupno improviziranje igara popraćeno ritmom, pokretom i mimikom; elementarne igre, momčadske igre, športovi.

Aktivnosti prema odabiru škole: s obzirom na uvjete koje ima i na zavičajnu (lokalnu) pripadnost, škola odabire aktivnosti koje su specifične za kraj ili školu samu (u skladu s lokalnim događajima, narodnim običajima ili okolnostima u kojima se živi i radi).


 

DIDAKTIČKO-METODIČKE SMJERNICE

U skladu s ciljevima i zadaćama koje želimo ostvariti i s razvojnim mogućnostima učenika, preporučuje se izmjenjivati strategije, metode i oblike rada kako bi se djetetu omogućilo da na lak i bezbrižan način uvježbava programom predviđene sadržaje te maksimalno opušteno provodi svoje slobodno vrijeme. Škola mora postati učenikov drugi dom, sa svim obilježjima ugodnog, obiteljskog i prijateljskog okružja.

Važna pedagoška načela učenja temelje se na tome da je:

  • motivirajući faktor dječjeg učenja njegov osjećaj čuđenja i prirodne znatiželje
  • dijete aktivno u procesu svog učenja
  • postojeće dječje znanje i iskustvo temelj je učenja
  • dječje trenutačno okružje osigurava kontekst učenja
  • u centru procesa učenja je jezik
  • dijete je dužno učiti vođenim aktivnostima i metodama otkrivanja
  • dijete je dužno uputiti u estetsku dimenziju učenja
  • socijalna i emocionalna dimenzija važan je faktor učenja


Načini organizacije i oblici rada:

  • kurikularni pristup (umjesto predmetno-satnog)
  • integrirano učenje i poučavanje
  • multidisciplinarni i kroskurikularni pristup (informacijsko-komunikacijske tehnologije)
  • timsko i suradničko učenje
  • istraživačka nastava
  • iskustveno učenje
  • problemska nastava
  • projektna nastava
  • učenje kroz igru, praksu, učenje za život
  • fakultativni programi (jezici, športske aktivnosti)
  • tečajna nastava
  • izvanučionička i terenska nastava
  • izvannastavne aktivnosti

 

 


Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Izradu stranice sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Sadržaj mrežne podstranice isključiva je odgovornost Osnovne škole Dragutina Tadijanovića.

© 2020 - Drugi Dom

preskoči na navigaciju